havermout muffin

Gezonde havermout muffins

Gezonde havermout muffinsGezonde dingen zijn fijn, tenminste dat dacht ik. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij deze muffins niet bij eentje kon houden en dan kunnen ook gezonde dingen natuurlijk wel eens te veel zijn. Maar heb jij wel een ijzeren zelfbeheersing, dan moet je deze muffins echt eens maken. Heerlijk met havermout en walnoten. Perfect als ontbijt of tussendoortje. 

Geen suiker, vet of andere troep. Gewoon lekkere zelfgemaakte muffins. Deze kun je helemaal zonder schuldgevoel eten. En dat is ook wel eens fijn toch? 

Terwijl ik dit typ heb ik net een stuk mislukte stroopwafel taart op. Hij mislukte, ik baalde en ik had sowieso al een vreetbui. Dat gaat nooit goed natuurlijk. Dus voordat hij de prullenbak in ging moest ik eerst nog een stuk proberen. Onwijs zoet, vet en machtig. Ik ben heel erg misselijk nu. Het voordeel? Morgen heb ik echt geen zin meer in alle slechte spullen en kan ik weer vrolijk verder met mijn dieet.  Maar nu eerst mezelf nog even heel erg schuldig voelen. 

 Hebben jullie een fijn gezond tussendoortje? Ik denk dat tussendoortjes nooit mijn specialiteit zullen worden verder dan een stukje fruit of een cracker met pindakaas kom ik maar niet. 


Ga jij dit recept maken? Laat me vooral weten hoe het was! Deel je resultaten op Facebook, Twitter of Instagram en tag mij @seasonwithlove #seasonwithlove. Ik ben erg benieuwd!

 

Gezonde havermout muffins
Serves 5
Print
Prep Time
Cook Time
Total Time
Prep Time
Cook Time
Total Time
Ingredients
  1. 1 banaan
  2. 75 gram havermout
  3. 1 eiwit
  4. 75 ml melk
  5. handje walnoten
  6. theelepel bakpoeder
  7. theelepel speculaas kruiden
  8. zout
Instructions
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Brak de banaan met een vork fijn.
  3. Hak de walnoten in groffe stukken maar laat er een paar over om straks op de bovenkant te doen.
  4. Meng in één keer alle andere ingrediënten er doorheen.
  5. Vet de vormpjes in.
  6. Vul de vormpjes met je mengsel, je haalt hier 4 a 5 muffins uit.
  7. Leg een walnoten bovenop.
  8. Plaats de muffins 20 minuten in de oven.
  9. Afgekoeld vond ik ze het lekkerste.
Notes
  1. Tijd voor een gezond tussendoortje!
  2. With love,
Season with love https://www.seasonwithlove.nl/

 

 

25 antwoorden
  1. Emily van Kampen
    Emily van Kampen zegt:

    Ze zien er echt goed uit! Ik ben helemaal havermout fan en muffins er van stonden ook zeker nog op mijn to bake lijstje, dus dat wordt natuurlijk een keer proberen! Handig ook dat ik voor deze muffins bijna alles al in huis heb :)

    Beantwoorden
  2. Deniece
    Deniece zegt:

    Haha nee ik kan mij ook niet beheersen, gezond of niet. Maar ach beter iets te veel gezonde dingen, dan slechte dingen. Vooral omdat gezonde dingen ook heerlijk kunnen zijn. Deze muffins zien er bijvoorbeeld echt heerlijk uit!

    Beantwoorden
  3. Griet
    Griet zegt:

    Weer een lekkere snack waar ik geen schuldgevoel over moet hebben :) ik ga ze zeker proberen! Het eiwit moet je trouwens niet eerst loskloppen?

    Beantwoorden
    • Mirne (Season with love)
      Mirne (Season with love) zegt:

      Ik heb het niet gedaan. Zal geen kwaad kunnen, maar vrees dat ze toch niet luchtig worden omdat de havermout best zwaar is.

      Beantwoorden
  4. Kirsty
    Kirsty zegt:

    Ziet er heerlijk uit! Stiekem ben ik hier als iemand die geen fan is van havermout wel heel benieuwd naar! Wat lastig trouwens dat je niet altijd inspiratie hebt voor gezonde tussendoortjes. Zelf pak ik graag iets van komkommer, tomaatjes, wortel of een cracker met komkommer met hummus, maar dat is ook niet heel creatief. Heb laatst wel hele pure raw chocolate geprobeerd, vond het heerlijk en het is wel een stuk gezonder dan de normale chocoladesoorten (die at ik toch al niet trouwens). Dit is alleen wel meteen wat prijziger natuurlijk; bijna 3 euro voor een kleine reep.

    Beantwoorden
  5. Sanne
    Sanne zegt:

    Deze muffins zien er echt heerlijk uit! Zag ze gisteren op Facebook voorbij komen en maakte meteen een aantal muffins (met een iets ander recept, want ik mag geen noten, ei en specerijen) – vooral die speculaaskruiden lijken me geweldig! :)

    Beantwoorden
  6. Lizet
    Lizet zegt:

    Ziet er lekker uit! Ik ben gek op makkelijke ontbijtjes, want ’s ochtends ben ik niet zo’n ster in iets maken. Dit ga ik zeker binnenkort proberen! :)

    Beantwoorden
  7. Jessica
    Jessica zegt:

    Heerlijk! Ook geschikt voor mij met een fructose- en lactose intolerantie.
    Weinig suiker(klein beetje banaan is te verdragen) en melk vervangen door sojamelk…

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *